Thursday, August 20, 2009

selamat berpuasa

Entahlah,
walau dah tahu bilakan mula berpuasa, bloggers pun dah menulis , email pun bermacam macam pasal puasa, yg minta maaf, yg bagi takzirah menyambut ramadhan, majalah,surat khabar, tv dan radio dah bercanang canang,yg ramadhan semakin tiba,tapi aku tetap tak teruja.

Aku ttp tunggu peristiharan dr pemohor besar raja raja melayu tu.
Macam ada sesuatu kat situ, bila mana permohor besar raja raja membuat peristiharan mula berpuasa. Macam zaman budak budak aku dulu, saat ini semua akan diam mendengar,dan bersorak.tak tahu bersorak kenapa..

Selepas peristiharan tu aku teruja, tak sabar dan berdoa semoga aku dapat menyempurnakan ibadah puasa ramadhan .
Ada rasa sebak dan sedih kerana teringat bonda, sanak saudara dan aruah bapa ketika ini.
Ada rasa gelihati teringat pengalaman berbuka puasa dlm train,bas dan keretadan dimana mana ..
Ada rasa gelabah nak bersahur dan berbuka...
Dah la...macam2 rasa pulak .

Kepada semua,selamat menjalani ibadah puasa dgn berniat, bersahur,beramal dan berbuka.

4 comments:

Unknown said...

selamat menunaikan ibadah puasa.

adibah said...

Selamat berpuasa.. dapur akan lebih berasap dari biasa, ye? :-)

patungcendana said...

selamat berpuasa. :-)

Anonymous said...

alah bukan boleh ckup posa sebulan pun...yang lama dah ganti ker