Wednesday, January 11, 2012

makan

aku byk makan sekarang. mcm2 mknan dah lalu tekak aku. apa sahaja yg boleh dimakan aku makan, tanpa risau.
apa dah jadi dengan aku. ada yg tegur mungkin aku makan berdua?..entahlah, rasanya aku tak mengandung . dan ada yg kata ada hantu dlm perut kot atau tak baca bismillah/doa mkn , sbb tu boleh masuk jer. bukan aku lapar atau tak kenyang2 walau baru lepas makan, tapi bila tengok mknn jer aku nak makan. tapi kalu takde makanan , tidak la aku bersusah payah membikin atau membeli. aku makan apa yg ada. byk yg ada byk la, sikit sikitla atau tak makan apa2 pun boleh.
sbbnya aku tulis pasal ni kerana, pagi tadi aku dah makan nasi lemak 2 bungkus, krnnya mlm tadi konon aku takmo mkn, bila bangun pagi teringat nasi lemak dipersimpangan opis ku yg ku lalui setiap hari dan terkenang kenang nak try beli makan...
bila kwn aku belikan roti canai sekeping, aku balun juga sbb takkan nak tolak kan, then sorang lagi offer roti gandum, mmg utk aku katanya, aku telan juga...
dan aku teringat rutin bekfes aku, milo n biskut...so aku breakfast lah juga seadanya..
tapi kan, lepas ni mm dah tak jumpa apa2 makan lagi sampai pulang ke rumah..

No comments: