Friday, October 9, 2009

betul kata mereka

ini luhan hati,luahan rasa
harap jgn mati dan binasa...

kata mereka..awas dgn boss baru, boss yg putar belit, kuat mengular dan kalu boleh semua company tanggung perbelanjaannya. aku setuju...
kata meraka..staff baru mesti lengloi, pangkat tinggi ,gaji byk dan sombong. 50% betul.
kata mereka..kau mesti selalu ditinggalkan sorang. betul2 ni..
kata mereka..staff baru malas nak jaga kebersihan dan kebajikan insan.. tepat sekali
kata mereka.. staff baru gelpren ketua boss..terbukti
kata mereka.. sume hal berkaitan opis kau yg settle..memang
kata mereka..ketua boss mcm askar jepun yg menawan malaya.. bagitulah..

mmg tepat apa yg mereka kata pada ku sblm mereka diusir dr sini...
tp dah nama aku yg tak suka pedulik org....
mcm ahli politik la..time dia perintah..kautla mana boleh,
tp yg heran time org perintah, dia complen itu ini..
nasibla sapa jadi ketua..

namun aku sentiasa menjadi diriku sendiri. aku tidak hipokrik bekerja.
apa yg benar dan tidak mesti ikut.
kerana berkat rezeki akan membuat kita bahagia..
buat kamu diluar sana, dan buat mereka di dlm opis ini..
anda harus ingat...apa jua permintaan anda akan tunai jika CA dan Expa menunjukan jumlah yg boleh diguna. kalau tidak..sendiri mau ingat. mengular ngular kat luar tu, memberi ketenangan kat aku sorang2 kat opis. aku boleh berfikir panjang,aku boleh bertalipon dgn member2, berchat dan berblog dgn senang hati..kalau tak selama ni mcm katun, penat kerja pun bdn kena tgk kat meja. boleh mkn dan minum anytime, walau aku tak suka buat mcm tu, mcm tak siuman..

pedulik aper aku dgn mrk yg lengloi, mmg lengloi takkan nak buang sampah atau memvacuum opis atau mencuci jamban..
dgn sng hati aku mengoder cleaner untuk menjaga kebersihan..
dgn senang hati aku mengoder motor shutter, complaint shutter berat.
dgn senang hati aku menunjukan masa2 aku yg perlu mrk tahu..

lengloi sorang lagitu dah namanya gelpren big boss, mmglah dia eksyen..tp aper aku pedulik..time kerja aku kerja, time balik aku balik, time mkn aku mkn, time solat aku solat..ni tak..korang kat luar tu..sanggup tak guna masa masa tu demi boss konon.. bila dah diberhentikan..pandai pula maki hamun boss, dan nak saman lagi..

kebajikan .. hah..dlm freeze tu penuh mkn dan minuman. silakan..
nak berbaju sesingkat mana pun tak kisah, aku pun bukan pandang korang tak tentu pasal
doctor..pilihlah yg mana suka
condo kat mount kiara..duduklah, boss yg bagi kan
insurance..selagi korang idup..
dtg balik dah tak kira pukul berapa korang suka
aku cam biasa..mmg masuk lambat, balik awal dr dulu dulu lagi..
aku tak pernah wish gd morning, tp bila boss dah wish tu aku jwbla..
aku tak pernah babai nak balik..so jgn tya aku kat mana time balik yer..

big boss mmg garang, tahu aku cakap tahu, tak tahu aku kata tak tahu
buat apa tipu..l
dia tahu nak $$$$$$ saja. aku mmg jagalah bab2 $$$$$$$$ ni...
kalau byk msk..ok, kalau tak ko...
yg penting..alasan mesti ada...

namun apa jua demand bergantung kpd $$$ com. korang kalu menepati piawaian customer mmg ada $$$, kalu tak ..haram nak ada $$$$

senang citer..
ada ada, tada tada..

bukanya, ada tp kedekut
tada ...sah sahlah tada..

No comments: